به گزارش تلگراف، این قوانین جدید برنامه نویسان را ملزم میکند تا برای فروش اعتبار دیجیتالی (In-App Purchase) در اپلیکیشنها از جمله اپلیکیشنهای بازی تبلیغ نکنند. همچنین قبل از خرید کودکان باید از والدینشان اجازه بگیرند.
پیشتر والدین بعضی از کاربران خردسال محصولات اپل از عدم نظارت اپل بر فروش اعتبارهای دیجیتالی در اپلیکیشنهای بازی شکایت کرده بودند.
اپلیکیشنهای سیستم عامل iOS قابلیتی به نام In App Purchase دارند. سازندگان اپلیکیشنها از جمله بازیها، با استفاده از این قابلیت اعتبارهای دیجیتالی میفروشند. مثلا در بعضی از بازیها برای باز کردن مراحل نیاز به اعتبارهای دیحیتالی است.
شرکت اپل به تازگی بخشی برای کودکان زیر 13 سال در فروشگاه اپلیکیشن اپل راهاندازی کردهاست و امیدوار است با وضع این قوانین جدید خیال والدین را از قبضهای سنگین راحت کند.